دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

اجزاء یک برنامه سی شارپ

یک برنامه حاوی قسمت های زیر است .

1 . معرفی فضای نام . ( Namespace declaration )

2 . کلاس . ( class )

3 . متدها . ( methods )

4 . ویژگیها ( attributes )

5 . متد اصلی . ( Main method )

6 . عبارات و اصطلاحات . ( Statements and Expressions )

7 . توضیحات . ( Comments )

-------------------------------

یک نمونه برنامه که فقط عبارت (  Hello World  )  را نمایش می دهد . ( این برنامه از نوع کنسول می باشد )

- خط اول برنامه ( using System ) است که کلید واژه ای است برای وارد کردن فضای نام سیستم به برنامه .

- خط دوم معرفی یک فضای نام است . فضای نام مجموعه ای از کلاس ها ست .

- خط سوم معرفی کلاس (HelloWorld) است . کلاس ها عموما دارای چندین متد می باشند . متدها رفتار کلاس را مشخص می کنند . در اینجا کلاس (HelloWorld) دارای متد (Main) یعنی متد اصلی برنامه می باشد.

- خط چهارم بیان متد (Main) است . متد (Main) جایی است که تمام برنامه های (#C) از آنجا شروع می شود .

- خط پنجم (/* --------- */) یک (Comments) یا توضیح است که کمپایلر آن را نادیده می گیرد .

- درخط ششم که در واقع رفتار متد (Main) را نشان می دهد ، (WriteLine) پیام (Hello World) را روی صفحه نمایش می دهد .

- در خط هفتم که شامل رفتار دیگری از متد (Main) است ، (ReadKey) باعث جلوگیری از بسته شدن سریع برنامه پس از اجرا می شود و برنامه را منتظر فشرده شدن کلیدی توسط کاربر نگه می دارد .

تذکر : تمام (statements) باید با یک ( ; ) به پایان برسند.

*** برخلاف جاوا نام برنامه می تواند با نام کلاس متفاوت باشد.

using System;

namespace HelloWorldApplication 
{
class HelloWorld { static void Main(string[] args)
 
{ /* my first program in C# */ Console.WriteLine("Hello World"); Console.ReadKey(); } } }
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.