دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

ساخت کلاس با متد ویژه

در پست قبلی  در هنگام ست کردن مقدار به درون فیلدهای کلاس هیچ شرایط خاصی وجود نداشت و هر مقداری را از اعداد صحیح به آنها می دادیم برنامه آن را می پذیرفت . اکنون حالتی را در نظر بگیرید که ما بخواهیم برای پذیرفتن اعداد پیشنهادی شرایط و مقررات خاصی را اعمال کنیم و هر عددی را از کاربر و یا از رویدادهای درون کلاس نپذیریم حال چگونه اینکار را می توانیم انجام دهیم. اینکار با کمک گت و ست کردن یک مقدار متعلق به یک فیلد درون برنامه بصورت دستی و با کمک get و set صورت می گیرد در این حالت است که طبق آنچه در تصویر مشاهده می کنید شرط گذاشتن برای هر دو حالت get و set امکان پذیر می شود که البته در اینجا ما فقط برای set کردن شرط گذاشته ایم تا اعداد ورودی فقط بین 0 تا 255 باشند .

در تصویر زیر نیز می بیندکه باز باید از کلاس یک نمونه بسازیم و با دسترسی به فیلد مربوطه عدد دلخواه را درون آن ست کنیم . مثلا در اینجا عدد 37 می باشد که چون این عدد بین 0 و 255 می باشد پس شرایط مورد نظر را داشته پس بنابر این روی لیبل برنامه چاپ می شود .

 

ساخت یک کلاس ساده در سی شارپ

ساخت یک کلاس ساده در سی شارپ

در این پست روش ساخت یک کلاس ساده که حاوی یک متد برای محاسبه حجم مکعب می باشد را توضیح می دهیم.

طبق آنچه در تصویر می بینید یک کلاس با نام Myclass ساخته شده که دارای سه فیلد می باشد که اندازه های لازم برای محاسبه حجم مکعب هستند.(طول ، عرض و ارتفاع) . یک متد نیز با نام Volume نیز درون کلاس می باشد که می تواند این سه اندازه را در هم ضرب کرده و یک عدد صحیح را به برنامه برگرداند.

در تصویر پائین نیز که مربوط به کدهای  رویداد کلیک یک دکمه روی فرم برنامه می باشد نیز ابتدا از Myclass یک نمونه به نام Sample ساخته شده . به کمک این نمونه ما می توانیم ابتدا به فیلدهای کلاس دسترسی داشته و مقداری را درون آنها ست کنیم . سپس با کمک متد برنامه و اجرای آن عدد بدست آمده توسط متد Volume را به ویژگی text یک لیبل اختصاص داده ایم .     

تفاوت عملگرهای "&" و "&&" در سی شارپ

تفاوت عملگرهای & و && در سی شارپ

این دو عملگر که به معنی  "و" می باشند در واقع از نظر نتیجه کار شبیه هم می باشند برای درک دقیق تفاوت این دو با همدیگر با ما همراه باشید.

هنگام استفاده از عملگر "&" در واقع ما می خواهیم دو یا چند مورد را بررسی کنیم تا در صورتی که همه موارد بدون استثناء  با شرایط ما همآهنگ بود و در واقع همه پاسخ "true" را ارسال کردند آن کار مورد نظر را انجام بدهیم یا ندهیم . حالا شرایطی را در نظر بگیرید که یکی از این موارد پاسخ "false"  را ارسال کند ، از نظر منطقی بررسی دیگر موارد هیچ توجیهی نخواهد داشت  حال اگر شما بخواهید در چنین مواردی کمپایلر را هدایت کنید تا از بررسی دیگر موارد صرفنظر کند باید بجای استفاده از "&" از "&&" استفاده کنید تا به محض دریافت یک پاسخ "false" به خط بعدی منتقل گردد .

تفاوت عملگرهای | و || در سی شارپ

تفاوت عملگرهای | و || در سی شارپ

این دو عملگر که به معنی  "یا" می باشند در واقع از نظر نتیجه کار شبیه هم می باشند برای درک دقیق تفاوت این دو با همدیگر با ما همراه باشید.

هنگام استفاده از عملگر "|" در واقع ما می خواهیم دو یا چند مورد را بررسی کنیم تا در صورتی که حتی یکی از آنها با شرایط ما همآهنگ نبود و در واقع پاسخ "false" را دریافت کردیم دیگر آن کار مورد نظر انجام نشود یا بشود . حالا شرایطی را در نظر بگیرید که یکی از این موارد پاسخ "false"  را ارسال می کند ، از نظر منطقی دیگر بررسی دیگر موارد هیچ توجیهی نخواهد داشت  حال اگر شما بخواهید در چنین مواردی کمپایلر را هدایت کنید تا از بررسی دیگر موارد صرفنظر کند باید بجای استفاده از "|" از "||" استفاده کنید تا به محض دریافت یک پاسخ "false" به خط بعدی منتقل گردیده و در زمان صرفه جویی شود .