دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

تولید رنگ های تصادفی

برای تولید رنگهای تصادفی و اعمال آن بر روی یک مووی کلیپ می توانید بشکل زیر عمل نمائید .

برای این کار فقط به یک کلید به نام btn و یک مووی کلیپ به نام MyMovie احتیاج دارید .

ابتدا یک لیسنر برای کلید می نویسید و در تابع مربوط به آن ابتدا یک رنگ به نام obj_color اعلان می کنید و در خط بعدی با کمک یک عدد تصادفی یک رنگ تولید کرده و به آن نسبت می دهم و در پایان نیز رنگ تولید شده را به مووی کلیپ اعمال می کنیم.


بر زدن اعضاء یک آرایه

به منظور بر زدن المان های یک آرایه به روش زیر عمل می کنیم .

هیچ تابع خاصی بکار نرفته فقط بطور تصادفی یک عضو از آرایه  انتخاب می شود و در یک آرایه جدید قرار می گیرد و همان عضو از آرایه اول حذف می گردد و این کار تا آخرین عضو ادامه دارد در پایان نیز اعضاء آرایه در خروجی چاپ می شوند. این روش برای بسیاری از بازی ها برای طبیعی تر نشان دادن رخدادها بسیار کاربرد دارد.

بررسی وجود یک المان دریک آرایه

در اینجا کدی نوشته ام که بررسی می کند آیا یک عدد یا رشته خاص درون آرایه ما وجود دارد یا نه  . د ر خط اول یک متغیر از نوع بولین تعریف شده که با مقدار false ست شده است . در خط بعدی یک آرایه با تعدادی عضو تعریف شده از خط سوم به بعد در یک حلقه for بررسی می شود که آیا در این آرایه عدد 10 وجود دارد یا نه با بررسی کلیه اعضا اگر به عنصر 10 برخورد نمود در صورتی که بولین false باشد به true ست می شود و در غیر اینصورت هیچ کاری انجام نمی شود و مقدار بولین به همان حالت پیش فرض باقی می ماند . پس از اتمام بررسی کل اعضا آرایه در یک گزاره شرطی یکی از دو عنوان found و یا Not found در خروجی دیده می شود. این کد می تواند در بسیاری از بازی ها و کلیپ های آموزشی کاربرد داشته باشد.


بررسی موقعیت یک نقطه

به منظور تشخیص اینکه آیا نقطه مورد نظر ما در یک محدوده مشخص قرار دارد یا نه از روش زیر استفاده می کنیم در این روش باید مختصات نقطه بالا سمت چپ و نقطه پائین سمت راست را به عنوان یک چهارگوش تعیین کنیم . حال باید مختصات یک نقطه را که می خواهیم بدانیم در آن محدوده قرار دارد یا نه را مشخص کنیم. اکنون با کمک گرفتن از یک تابع از پیش تعیین شده که در امکانات فلش موجود می باشد پاسخ را دریافت کنیم کافی است که با تعریف یک متغییر از نوع بولین این تابع و پارامترهای لازم آنرا در سمت راست آن بنویسم اگر پاسخ این تابع false بود یعنی نقطه درون محدوده قرار ندارد و اگر پاسخ آن true بود یعنی نقطه درون چهارگوش مورد نظر قرار دارد.

جهت استفاده کاربردی تر از این تابع شما می توانید از کلیک کردن با موس و دریافت مختصات محل موس استفاده کنید. و یک بازی زیبا بسازید.