-
S - بدست آوردن مساحت چند ضلعی ها
چهارشنبه 2 اسفند 1402 16:50
بدست آوردن مساحت اشکال هندسی مختلف همواره یکی از چالش های ریاضی دانان بوده. یکی از اشکال هندسی چند ضلعی های مسطح اعم از مقعر و محدب است . در این پست نرم افزاری برای علاقه مندان قرار داده ام که می توانید مساحت هر چند ضلعی را با کمک مختصات رئوس آن بدست آورید. برای این منظور کافی است تا در تکست باکس اول به ترتیب نقاط X...
-
S- پنهان کردن تصویر در تصویر
سهشنبه 1 اسفند 1402 00:00
تا کنون هر چه نرم افزار برای مخفی سازی تصویر در تصویر دیده اید دور بریزید . با سفارش و خرید نرم افزاری که تصویری از ظاهر آن را در پائین می بینیدمی توانید تصاویر محرمانه خود را در تصاویر دیگری مخفی کرده و آن را ذخیره نمائید و در موقع دلخواه آن تصویر را بدون افت کیفیت ، دوباره بازخوانی و ذخیره نمائید . آنچه در پائین...
-
S- پنهان کردن متن در تصویر
یکشنبه 29 بهمن 1402 00:00
" پنهان کردن متن در تصویر " شما می توانید با خرید این نرم افزار متن های بسیار طولانی را در تصویر دلخواه خود پنهان کرده و این تصویر را با خیال راحت به هر کجا انتقال داده و ابدا نگران کشف اطلاعات توسط دیگران نباشی د زیرا این نرم ا فزار بگونه ای نوشته شده که به هیچ عنوان امکان لو رفتن آن وجود ندارد . تصویری از...
-
S - تعیین مساحت مثلث به کمک مختصات سه رأس
شنبه 28 بهمن 1402 00:00
به کمک این نرم افزار می توانید با داشتن مختصات سه رأس یک مثلث مساحت آن را بدست آورید.
-
S - تقویم روزانه
جمعه 27 بهمن 1402 00:00
تقویم روزانه با دانلود این تقویم بسیار کم حجم می توانید تاریخ شمسی قمری و میلادی هر روز را روی دسکتاپ خو د داشته باشید و هر زمان که نخواستید با یک کلیک آن را ببندید. تقویم روزانه مخصوص دسکتاپ را می توانید از اینجا دانلود کنید.
-
روش دسترسی به اعضاء یک کلاس public در سی شارپ #C
پنجشنبه 26 بهمن 1402 13:42
به منظور دسترسی به محتوای یک کلاس عمومی به روش زیر عمل می کنیم . قبل از توضیح این نکته را توجه کنید که هنگامی که کلاس public باشد محتوای کلاس می تواند حتی بخشی از یک کلاس دیگر نیز باشد. public class Person { public string Name = "Reza" ; public int Age = 57; } کلاس بالا که از نوع عمومی اعلان شده دارای دو...
-
تبدیل تصویر به استنسیل
پنجشنبه 26 بهمن 1402 12:00
با کمک نرم افزار Stencil art می توانید پس از تبدیل تصویر به حالت استنسیل دلخواه خود به کمک دکمه های R - G - B - RGB یا آن را ذخیره کرده و یا اطلاعات مربوط به نقاط سیاه ، سفید و خاکستری آن را با کمک دکمه 3color یا 8color در یک فایل متنی ذخیره کنید از این فایل می توانید به شکلهای گوناگون استفاده کنید . ضمنا با کمک کلید...
-
روش دسترسی به اعضاء یک کلاس private در سی شارپ #C
سهشنبه 17 بهمن 1402 01:56
روش دسترسی به اعضاء یک کلاس می دانیم در صورتی که یکی از اعضاءکلاس بصورت خصوصی ، محافظت شده و یا مثلا داخلی تعریف شده باشد نمی توانیم به آن عضو دسترسی داشته باشیم پس راه حل چیست؟ برای روشن شدن روش دسترسی به تمام اعضاء کلاس که به دلیل تعیین کننده گان سطوح، غیر قابل دسترسی شده اند می توانید به کدهای مقابل نگاهی بیادازید....
-
آرایه ها در اکشن اسکریپت 3
شنبه 7 بهمن 1402 13:42
AS3 آرایه ها در اکشن اسکریپت 3 یکی از مهمترین بخش های برنامه نویسی ، استفاده از آرایه ها می باشند . آرایه ها حافظه هایی هستند که می توان آنها را شبیه یک جدول با ردیف ها و ستون هایی در نظر گرفت که انواع داده مختلف را در خود جای می دهند. برای شروع کار ابتدا به سراغ آرایه های تک بعدی می رویم. این آرایه ها شبیه یک ردیف...
-
آموزش اکشن اسکریپت 3 - توابعی با پارامترهای ورودی و دارای مقدار برگشتی
چهارشنبه 27 دی 1402 00:55
همانطور که در درس قبلی مربوط به آموزش AS3 بیان شد یک تابع در صورتی که بتواند پارامترهایی را به عنوان ورودی دریافت کرده و پس از انجام عملیاتی روی آن یک خروجی برگرداند می تواند بسیار مفید باشد . در این پست روش نوشتن یک تابع در AS3 را بیان می کنیم که با دریافت دو ورودی از نوع عدد صحیح آنها را با هم جمع کرده و حاصل جمع...
-
اصلاح متون فارسی
جمعه 10 آذر 1402 20:11
تمام نرم افزارهایی که فایل های Pdf را به Word تبدیل می کنند، هنگام تبدیل فایل های Pdf فارسی به Word کلمات فارسی را از چپ به راست می نویسند که قابل خواندن و استفاده نمی باشند . دلیل این امر این است که این نرم افزارها دقیقا همان الگوریتمی را که برای حروف انگلیسی بکار می رود برای حروف فارسی نیز بکار می برند و این امر...
-
تبدیل انواع عددی به همدیگر در سی شارپ
پنجشنبه 25 خرداد 1402 20:56
تبدیل انواع عددی به همدیگر در سی شارپ : همانطوری که در پست قبلی وعده داده شد در این پست بصورت یکجا تبدیل انواع را در سی شارپ بصورت جدول منظمی در اختیار علاقه مندان می گذاریم . همانطور که در تصویر قابل مشاهده است شما می توانید برای تبدیل هر نوع از داده به نوع دیگر با کمک گرفتن از متد مربوط به آن نوع این کار را انجام...
-
تبدیل انواع داده عددی در سی شارپ
پنجشنبه 25 خرداد 1402 12:58
تبدیل انواع عددی به همدیگر در سی شارپ 11 نوع حافظه جهت نگهداری اعداد وجود دارد که شامل اعداد صحیح مثبت و منفی و اعشاری با بازه های مختلف می باشد . آنچه در تصویر زیر می بیند همه چیز را یکجا بیان می کند . این انواع از نظر مقدار بیتی که اشغال می کنند به پنج گروه 8 - 16 - 32 - 64 و 128 بیتی دسته بندی می شوند که در هر دسته...
-
کلاس استاتیک
یکشنبه 7 خرداد 1402 17:58
static : کلاس استاتیک چه نوع کلاسی است و بکار بردن کلمه static قبل از نام کلاس چه تاثیری روی آن دارد در مورد کلاس های معمولی و غیر استاتیک می دانیم که برای استفاده از توابع و فیلدهای آنها باید ابتدا یک نمونه از کلاس را بسازیم که بتوانیم به توابع و فیلدهای آن کلاس دسترسی داشته باشیم اما در مورد کلاس های استاتیک لازم...
-
ساخت کلاس با متد ویژه
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 22:35
در پست قبلی در هنگام ست کردن مقدار به درون فیلدهای کلاس هیچ شرایط خاصی وجود نداشت و هر مقداری را از اعداد صحیح به آنها می دادیم برنامه آن را می پذیرفت . اکنون حالتی را در نظر بگیرید که ما بخواهیم برای پذیرفتن اعداد پیشنهادی شرایط و مقررات خاصی را اعمال کنیم و هر عددی را از کاربر و یا از رویدادهای درون کلاس نپذیریم حال...
-
ساخت یک کلاس ساده در سی شارپ
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 21:25
ساخت یک کلاس ساده در سی شارپ در این پست روش ساخت یک کلاس ساده که حاوی یک متد برای محاسبه حجم مکعب می باشد را توضیح می دهیم. طبق آنچه در تصویر می بینید یک کلاس با نام Myclass ساخته شده که دارای سه فیلد می باشد که اندازه های لازم برای محاسبه حجم مکعب هستند.(طول ، عرض و ارتفاع) . یک متد نیز با نام Volume نیز درون کلاس می...
-
تفاوت عملگرهای "&" و "&&" در سی شارپ
شنبه 23 اردیبهشت 1402 11:09
تفاوت عملگرهای & و && در سی شارپ این دو عملگر که به معنی "و" می باشند در واقع از نظر نتیجه کار شبیه هم می باشند برای درک دقیق تفاوت این دو با همدیگر با ما همراه باشید. هنگام استفاده از عملگر "&" در واقع ما می خواهیم دو یا چند مورد را بررسی کنیم تا در صورتی که همه موارد بدون استثناء...
-
تفاوت عملگرهای | و || در سی شارپ
شنبه 23 اردیبهشت 1402 11:02
تفاوت عملگرهای | و || در سی شارپ این دو عملگر که به معنی "یا" می باشند در واقع از نظر نتیجه کار شبیه هم می باشند برای درک دقیق تفاوت این دو با همدیگر با ما همراه باشید. هنگام استفاده از عملگر "|" در واقع ما می خواهیم دو یا چند مورد را بررسی کنیم تا در صورتی که حتی یکی از آنها با شرایط ما همآهنگ...
-
اتصال یک کلاس اکشن اسکریپت (package) به فایل اجرایی برنامه
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 15:12
اتصال یک کلاس اکشن اسکریپت ( package ) به فایل اجرایی برنامه در Adobe Animate 2021 در این پست روش اتصال یک کلاس اکشن اسکریپت را به فایل اصلی برنامه نمایش می دهیم. برای انجام این کار باید در حالی که بخش stage برنامه قابل دیدن است در سمت راست برنامه در پنل properties روی دکمه more settings کلیک می کنیم . پس از فشردن این...
-
یک نمونه کلاس اکشن اسکریپت 3
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 14:44
یک نمونه کلاس اکشن اسکریپت 3 با نوشتن این چند خط در یک کلاس اکشن اسکریپت 3 و اتصال آن به فایل برنامه با زدن کلید کنترل و اینتر در خروجی برنامه چهار بار کلمه Hello world نوشته شده و هر بار یک نقطه به انتهی آن افزوده می شود.
-
foreach و break
جمعه 15 اردیبهشت 1402 13:28
foreach و break در این قسمت کاربرد foreach به همراه break نمایش داده شده در این حالت اعضاء لیست به ترتیب در یک لیست باکس چاپ می شود و به محض اینکه به نام Ali رسید برنامه از این loop خارج می شود و بقیه اعضاء که بعد از این نام آمده اند دیگر در لیست نمایش داده نخواهند شد.
-
foreach و continue
جمعه 15 اردیبهشت 1402 12:59
foreach و continue در این پست کاربرد دیگر foreach به همراه continue نمایش داده شده . در این حالت تمام اعضاء لیست به ترتیب بررسی شده و در یک لیست باکس نمایش داده می شوند تا موقعی که به اسم Ali در لیست برسد در اینجا طبق شرطی که در برنامه موجود است اگر عضو مورد نظر برابر نام Ali بود دستور continue اجرا می شود و از نام...
-
foreach
جمعه 15 اردیبهشت 1402 12:34
در این پست یکی از انواع حالت های کاربرد foreach نشان داده شده .
-
ارسال متن به خروجی فلش به پنج روش مختلف
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 19:29
ارسال متن به خروجی فلش به پنج روش مختلف ارسال متن به خروجی یا همان output برنامه فلش می تواند به پنج روش مختلف انجام گیرد . البته قبل از شروع توضیحات باید ذکر کنم که این خروجی هیچ کاربرد و استفاده ای برای کاربر برنامه ندارد و اصلا کاربر قادر به دیدن این پیام ها نیست بلکه این خروجی ها فقط برای برنامه نویس در هنگام...
-
ساخت یک صفحه شطرنجی در اکشن اسکریپت 3
یکشنبه 27 فروردین 1402 10:58
ساخت یک صفحه شطرنجی در اکشن اسکریپت 3 برای ساخت یک صفحه شطرنجی در اکشن اسکریپت 3 فقط با کمک یک مربع که در کتابخانه با هر نامی ساخته اید می توانید به روش زیر عمل کنید. در خطوط اول و دوم دو رنگ تعریف شده . در خطوط سوم و چهارم به آنها مقدار دهی شده که رنگهای زرد و آبی را در خود ذخیره کنند. در ادامه کار فقط به کمک یک لوپ...
-
MouseEvent
پنجشنبه 24 فروردین 1402 00:58
Mouse Event در این پست به دو نکته قابل توجه در باره رویدادهای موس (Mouse Event) می پردازیم . در اکشن اسکریپت 3 ما می توانیم با ایجاد یک گوش دهنده (Listener) برای رویدادهای موس (Mouse Event) براحتی برای هر کدام از این رویدادها یک (function) را فراخوانی کرده و با آن عملیات دلخواه خود را انجام دهیم. و اما دو نکته مهم :...
-
تولید رنگ های تصادفی
یکشنبه 6 شهریور 1401 23:46
برای تولید رنگهای تصادفی و اعمال آن بر روی یک مووی کلیپ می توانید بشکل زیر عمل نمائید . برای این کار فقط به یک کلید به نام btn و یک مووی کلیپ به نام MyMovie احتیاج دارید . ابتدا یک لیسنر برای کلید می نویسید و در تابع مربوط به آن ابتدا یک رنگ به نام obj_color اعلان می کنید و در خط بعدی با کمک یک عدد تصادفی یک رنگ تولید...
-
بر زدن اعضاء یک آرایه
یکشنبه 6 شهریور 1401 14:31
به منظور بر زدن المان های یک آرایه به روش زیر عمل می کنیم . هیچ تابع خاصی بکار نرفته فقط بطور تصادفی یک عضو از آرایه انتخاب می شود و در یک آرایه جدید قرار می گیرد و همان عضو از آرایه اول حذف می گردد و این کار تا آخرین عضو ادامه دارد در پایان نیز اعضاء آرایه در خروجی چاپ می شوند. این روش برای بسیاری از بازی ها برای...
-
بررسی وجود یک المان دریک آرایه
شنبه 5 شهریور 1401 22:50
در اینجا کدی نوشته ام که بررسی می کند آیا یک عدد یا رشته خاص درون آرایه ما وجود دارد یا نه . د ر خط اول یک متغیر از نوع بولین تعریف شده که با مقدار false ست شده است . در خط بعدی یک آرایه با تعدادی عضو تعریف شده از خط سوم به بعد در یک حلقه for بررسی می شود که آیا در این آرایه عدد 10 وجود دارد یا نه با بررسی کلیه اعضا...
-
بررسی موقعیت یک نقطه
شنبه 5 شهریور 1401 12:49
به منظور تشخیص اینکه آیا نقطه مورد نظر ما در یک محدوده مشخص قرار دارد یا نه از روش زیر استفاده می کنیم در این روش باید مختصات نقطه بالا سمت چپ و نقطه پائین سمت راست را به عنوان یک چهارگوش تعیین کنیم . حال باید مختصات یک نقطه را که می خواهیم بدانیم در آن محدوده قرار دارد یا نه را مشخص کنیم. اکنون با کمک گرفتن از یک...