دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

متد (Methods)

abstract class Motorcycle

{

هرکسی می تواند این را صدا کند.//

    public void StartEngine() {/* محل عبارات متد */ }

فقط کلاسهای مشتق شده می توانند این را صدا کنند.//

    protected void AddGas(int gallons) { /* محل عبارات متد */ }

کلاسهای مشتق شده می توانند اجرای کلاس پایه را نادیده بگیرند.//

    public virtual int Drive(int miles, int speed) { /* محل عبارات متد */ return 1; }

کلاسهای مشتق شده باید این کار را عملی کنند.//

    public abstract double GetTopSpeed();

}

فیلدها ( Fields )

فیلدها در واقع همان متغییرها می باشند که در فضای یک کلاس یا ساختار به آن ها فلید گفته می شود.

public class CalendarEntry

{
    // private field
    private DateTime date;
    // public field (Generally not recommended.)
    public string day;
    // Public property exposes date field safely.
    public DateTime Date 
    {
        get 
        {
            return date;
        }
        set 
        {
   // Set some reasonable boundaries for likely birth dates.
if (value.Year > 1900 && value.Year <= DateTime.Today.Year)
 {
date = value;
 }
 else
 {
 throw new ArgumentOutOfRangeException();
 }
 }
}
 // Public method also exposes date field safely.
// Example call: birthday.SetDate("1975, 6, 30");
 public void SetDate(string dateString)
 {
 DateTime dt = Convert.ToDateTime(dateString);
 // Set some reasonable boundaries for likely birth dates.
 if (dt.Year > 1900 && dt.Year <= DateTime.Today.Year)
 {
 date = dt;
 }
 else
{
 throw new ArgumentOutOfRangeException();
 }
 }
  public TimeSpan GetTimeSpan(string dateString)
  {
 DateTime dt = Convert.ToDateTime(dateString);
  if (dt != null && dt.Ticks < date.Ticks)
 {
  return date - dt;
 }
 else
  {
 throw new ArgumentOutOfRangeException();
        }
    }
}

ثابت ها: ( const )

ثابت ها بخش تغییر ناپذیری از محتوای کلاس هستند که در هنگام کمپایل برنامه شناسایی شده و در طول برنامه تغییر نمی کنند. بطوری که در مثال زیر مشاهده می کنید ثابت ها با کلمه const  اعلان می شوند.

class Calenda

}

public const int Months = 12 ;

}

سازنده ها Constructors

مثال زیر نمونه ساده ای از یک سازنده است در این مثال کلاس Person که دارای دو فیلد از نوع استرینگ به نام های first و last می باشد در سازنده مقدار دهی می شوند.

همانطور که می دانید برای دسترسی به این فیلدها باید ابتدا یک نمونه از کلاس Person را بسازید .

public class Person

{

   public string first;

   public string last;

     public Person(string firstName, string lastName)

   {

       first = firstName;

       last = lastName;

   }

}