دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

محتویات یک کلاس در سی شارپ

محتویات یک کلاس در سی شارپ :

یک کلاس می تواند دارای هر کدام از 14 مورد زیر باشد که بعضی ضروری و برخی اختیاری یک کلاس می باشند .

1 . Constructors                                  سازنده ها

2 . Constants                                      ثابت ها

3 . Fields                                            فیلدها  ( متغیرها )

4 . Finalizers ( Destructors )       نهایی کننده ها یا ( مخرب ها )

5 . Methods                                       روش ها

6 . Properties                                     ویژگی ها

7 . Indexers                                        ایندکسرها

8 . Operators                                     عملگرها

9 . Events                                           رویدادها

10 . Delegates                                    نمایندگان

11 . Classes                                        کلاس ها

12 . Interfaces                                   رابط ها

13 . Structs                                        ساختارها

14 . Enumerations                       نوع شمارشی

اشکال هندسی

در این پست یک فایل کتابخانه ای (Dll) برای دانلود گذاشته ام که مساحت ، محیط و حجم برخی از اشکال هندسی را برای شما محاسبه می کند. پس از دانلود فایل  آن را به رفرنس های پروژه خود اضافه کنید . سپس عبارت زیر را در قسمت یوزینگ بنویسید.

using AdibanMath;

اکنون می توانید به 17 عملکرد این فایل دسترسی داشته باشید.

مساحت دایره فقط با دادن اندازه شعاع

  label1.Text = Area.Circle(5).ToString();

 مساحت لوزی  با دادن قطر بزرگ و قطر کوچک

   label2.Text = Area.Diamond(2, 5).ToString();

مساحت متساوی الاضلاع  با دادن قاعده و ارتفاع

    label3.Text = Area.Equilateral(7, 4).ToString();

مساحت بیضی  با دادن شعاع بزرگ و شعاع کوچک

    label4.Text = Area.Oval(11, 4).ToString();

مساحت مستطیل  با دادن طول و عرض

     label5.Text = Area.Rectangle(6, 4).ToString();

مساحت مربع فقط  با دادن یک ضلع

          label6.Text = Area.Square(9).ToString();

مساحت ذوزنقه  با دادن قاعده بزرگ و قاعده کوچک و ارتفاع

    label7.Text = Area.Trapezius(9, 4, 3).ToString();

 مساحت مثلث  با دادن قاعده و ارتفاع

    label8.Text = Area.Triangle(5.5, 4.2).ToString();

مساحت مثلث به کمک اندازه سه ضلع

label16.Text = Area.TriangleAreaSides(70, 30, 80).ToString();

مساحت مثلث به کمک مختصات سه راس

label17.Text = Area.TriangleAreaCoordinates(3, 3, 3, -13, -3, -2).ToString();

حجم مخروط  با دادن شعاع قاعده و ارتفاع

          label9.Text = Volume.Cones(3.2, 5).ToString();

حجم مکعب  با دادن اندازه سه بعد(طول و عرض و ارتفاع)

     label10.Text = Volume.Cube(2, 5, 14).ToString();

 حجم هرم  با دادن مساحت قاعده و ارتفاع

     label11.Text = Volume.Pyramid(12.75, 4.5).ToString();

 حجم کره  با دادن شعاع

     label12.Text = Volume.sphere(3.28).ToString();

حجم استوانه  با دادن شعاع قاعده و ارتفاع

        label13.Text = Volume.Cylindrical(3.1, 7).ToString();

محیط دایره  با دادن شعاع

          label14.Text = perimeter.Circle(3.7).ToString();

محیط بیضی  با دادن شعاع بزرگ و شعاع کوچک

       label15.Text = perimeter.Oval(3, 3).ToString();


فایل دی ال ال را می توانید از اینجا دانلود کنید.

(دانلود فایل دی ال ال Dll) عملیات بر روی آرایه ها

امروز در این پست یک فایل کتابخانه ای (dll) برای دانلود گذاشته ام که پنج نوع کار که معمولا بر روی آرایه های از نوع عدد صحیح انجام می شود را برای شما آسان می کند.

برای استفاده از این () پس از دانلود ، آن را به یوزینگ های پروژه خود اضافه کنید .

سپس عبارت زیر را در بخش یوزینگ ها بنویسید.

using MyArrInfo;

اکنون با ساختن یک نمونه از این کلاس با نام دلخواه می توانید به پنج عملکرد این کلاس دسترسی داشته باشید. برای بدست آوردن پاسخ هر عملکرد از این کلاس کافیست تا فقط نام آرایه یک بعدی (از نوع عدد صحیح) خود را درون پرانتز بنویسید.مثلا :

بدست آوردن مجموع تمام اعضاء یک آرایه

   int M = MAI.getSUM(intArray);

  label1.Text= M.ToString();

بدست آوردن کوچکترین عضوآرایه

 

  double K = MAI.getMinVal(intArray);

  label3.Text = K.ToString();

 

بدست آوردن بزرگترین عضوآرایه

 double B = MAI.getMaxVal(intArray);

 label4.Text = B.ToString();

بدست آوردن میانگین تمام اعضاء یک آرایه

 

 double AV = MAI.getAverage(intArray);

 label5.Text = AV.ToString();

بدست آوردن تعداد اعضاء یک آرایه

 

 int Amar = MAI.getNum(intArray);

 label9.Text = Amar.ToString();

فایل (MyArrInfo.Dll) را می توانید از اینجا دانلود کنید.   

پردازش تصاویر با الگوهای دلخواه

در این پست نرم افزار جالبی قرار داده ام که بصورت رایگان می توانید از لینک پایین دانلود کنید این نرم افزار می تواند تصاویر مورد نظر شما را با دادن الگوهایی به تصاویر جالبی تبدیل کند و شما همچنین می توانید خودتان با ساختن الگوهای دلخواه تصاویر دلخواه بسازید.

نکات ضروری درباره استفاده از این نرم افزار :

1 . الگوهایی که می سازید در درجه اول باید تصاویری باشند که خطوط اصلی تصویر با  رنگ (0و0و200) و فضای پر شده هر قسمت از تصویر با رنگ سیاه (0و0و0) ساخته شده باشند. بقیه رنگ ها بطور کلی در نظر گرفته نمی شوند.

2 . الگوهای ساخته شده توسط شما نباید زیاد بزرگ باشند . بهتر است از نرم افزار پینت برای درست کردن الگوهای خود استفاده کنید تا حساب کار دستتان بیاید.

3 . تصاویری را هم که می خواهید با این الگوها بسازید بهتر است زیاد بزرگ نباشند تا تصاویر بدست آمده نهایی زیاد بزرگ نباشند برای مشاهده بهتر نتیجه کار بهتر است آن را ذخیر کرده و در نرم افزار پینت مشاهده کنید.

 

نرم افزار را می توانید بطور رایگان از اینجا دانلود کنید