دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

متغیرها در اکشن اسکریپت 3

در اینجا روش اعلان و استفاده از پنج نوع داده در اکشن اسکریپت 3 را می بینیم .

var myNumber1:Number = 12 ;
var myNumber2:uint = 15 ;
var myNumber3:int = -1478;
var myString:String = "My name is Reza." ;
var myBool:Boolean = true ;

trace (myNumber1);
trace (myNumber2);
trace (myNumber3);
trace (myString);
trace (myBool);

Number و int هم اعداد مثبت و هم منفی را می پذیرند.

uint فقط اعداد مثبت (بدون علامت) را می پذیرد.

String مخصوص نگه داری  رشته می باشد که شامل تمام کاراکترهای موجود است . البته نمی توان با اعدادی که بصورت رشته ذخیره می شوند عملیات ریاضی انجام داد.

Boolean نوعی داده است که فقط دو حالت دارد true  و   false

دستور trace در خطوط پائین ، برای خروجی گرفتن از بعضی کدها می باشد. این خروجی فقط در هنگام کد نویسی و تست برنامه و در بخش پنل output قابل رویت می باشد.

خروجی این چند خط کد ، بصورت مقابل در پنل output  مشاهده خواهند شد.

12
15
-1478
My name is Reza.
true

این چند خط کد در پنل اکشن مربوط به یک فریم نوشته شده و قابل اجرا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.