در اینجا روش اعلان و استفاده از پنج نوع داده در اکشن اسکریپت 3 را می بینیم .
var myNumber1:Number = 12 ;
var myNumber2:uint = 15 ;
var myNumber3:int = -1478;
var myString:String = "My name is Reza." ;
var myBool:Boolean = true ;
trace (myNumber1);
trace (myNumber2);
trace (myNumber3);
trace (myString);
trace (myBool);
Number و int هم اعداد مثبت و هم منفی را می پذیرند.
uint فقط اعداد مثبت (بدون علامت) را می پذیرد.
String مخصوص نگه داری رشته می باشد که شامل تمام کاراکترهای موجود است . البته نمی توان با اعدادی که بصورت رشته ذخیره می شوند عملیات ریاضی انجام داد.
Boolean نوعی داده است که فقط دو حالت دارد true و false
دستور trace در خطوط پائین ، برای خروجی گرفتن از بعضی کدها می باشد. این خروجی فقط در هنگام کد نویسی و تست برنامه و در بخش پنل output قابل رویت می باشد.
خروجی این چند خط کد ، بصورت مقابل در پنل output مشاهده خواهند شد.
12
15
-1478
My name is Reza.
true
این چند خط کد در پنل اکشن مربوط به یک فریم نوشته شده و قابل اجرا می باشد.
در این پست یک فایل دی ال ال ( DLL ) برای محاسبه فرمول دایره گذاشته ام .
برای استفاده از این دی ال ال شما فقط کافی است تا مختصات (X , Y) مرکز دایره و اندازه طول شعاع دایره را به نرم افزار بدهید و بقیه کار را به عهده نرم افزار بگذارید .
این نرم افزار می تواند بسهولت فرمول و یا همان معادله دایره را برایتان روی یک لیبل بنویسد.
جهت سفارش خرید این DLL می توانید پیام بگذارید.
یک نمونه از برنامه ای که با همین DLL کار می کند را می توانید از اینجا بطور رایگان دانلود کنید.
فقط با نوشتن یک خط فرمان به فرمول خط مورد نظر خود دست یابید.
با خرید این فایل DLL شما می توانید فقط با دادن مختصات هندسی دو نقطه از روی یک خط به فرمول آن دسترسی یابد .
فقط کافی است تا پس از الحاق فایل به برنامه خود با کمک نام این فایل و شبیه آنچه در تصویر می بینید اطلاعات قابل استخراج از فایل DLL را بصورت متنی تحویل گرفته و آن را روی لیبل و یا تکست باکس و یا هر شکل دیگری استفاده کنید.