دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

تعاملی ساختن دکمه در اکشن اسکریپت 3

همان طور که قبلاً گفته شد تمام کدها در اکشن اسکریپت 3 یا در فریم های برنامه نوشته می شوند و یا در یک فایل متنی جداگانه به نام کلاس و با پسوند as.  و دیگر خبری از نوشتن کد درون هیچکدام از آبجکت های موجود در فیلم وجود ندارد و اساساً برنامه چنین اجازه ای را به شما نداده و هنگام انتخاب یک آبجکت ، درون پنل اکشن یک پیام اخطار نوشته می شود .

در جلسات اولیه از کدهایی که درون فریم کلیدی های برنامه نوشته می شوند نمونه می آوریم .و فعلاً کاری به نوشتن کلاس ها نداریم تا جلسات بعدی البته ناگفته نماند که تمام آن دسته از کدهایی را که در هر کلاسی نوشته می شوند را می توان در فریم ها نیز نوشت و هیچ مانعی وجود ندارد . در این جلسه نشان می دهیم که چگونه یک آبجکت و یا دکمه شما (Mybutton) روی استیج به کلیک موس بی تفاوت نبوده و از خود حساسیت نشان دهد و بتواند مثلاً (Myfunc) را انجام دهد.

برای این کار باید ابتدا یک گوش دهنده برای دکمه خود تعریف کنیم تا همواره در طول زمان اجرا به رویداد موس گوش فرا داده تا در صورتی که موس در حیطه محل حساس دکمه کلیک کند این گوش دهنده به آدرس نام فانکشنی که به آن داده ایم مراجعه کرده و دستورات داخل آن را انجام دهد.کلمه void در انتهای خط تعریف فانکشن نشان دهنده این است که این تابع هیچ نوع برگشتی ندارد و فقط کاری را انجام می دهد.

Mybutton.addEventListener(MouseEvent.CLICK, Myfunc);
function Myfunc(event:MouseEvent):void
{
    /// دستورات شما اینجا نوشته می شود
}

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.