دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

کنترل مووی کلیپ از درون کلاس در اکشن اسکریپت 3

با بررسی یک کلاس ساده در اکشن اسکریپت 3 که در آن می توانیم تمام ویژگیهای یک مووی کلیپ را کنترل کنیم اصول کار با کلاس ها را فرا می گیریم.

در تصویر زیر بجز قسمتهایی که با خطوط رنگی مشخص شده بقیه  کدها را سیستم بطور پیش فرض در کلاسی که شما نامش را در ابتدای مرحله ساخت تعیین کرده اید می نویسد .  

البته اگر از ابتدا کلاس خود را در کتابخانه ایجاد نمائید و یا یکی از مووی کلیپ های داخل کتابخانه را بعنوان کلاس معرفی کنید این دو خط که با علامت قرمز مشخص شده اند را نیز برای شما می نویسد. البته رفته رفته که کار شما جلو می رود و می خواهید برنامه های بزرگتری بسازید قطعاً خطوط برنامه خیلی خیلی بیشتر از این خواهد شد.

در خط اول که عمل Import انجام می گیرد توابعی که فلش برای انجام کار به آنها احتیاج دارد را بار گذاری می کند .یعنی به فلش می گوئید که تمامی آنچه که برای کار با مووی کلیپ ها می باشد را در اختیار برنامه بگذار.

در خط بعدی نیز با استفاده از کلمه extends  از سیستم می خواهیم که هر آنچه که یک کلاس مووی کلیپ دارد مووی کلیپ ما نیز به ارث ببرد .

در تابع سازنده این کلاس نیز در کادر سبز رنگ می خواهیم تا مووی کلیپ ما به مقدار 45 درجه بچرخد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.