دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ
دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

دانلود نرم افزار - آموزش سی شارپ

رفتن به فریم دلخواه در اکشن اسکریپت 3

در اکشن اسکریپت 3 اگر بخواهیم برای انجام کاری از یک دکمه استفاده کنیم ، باید مراحل زیر را انجام دهیم

ساخت یک تصویر دلخواه بعنوان یک دکمه این تصویر هر شکلی می تواند باشد.

تبدیل شکل مورد نظر به یک مووی کلیپ . با زدن کلید اف 8 بدون انجام این کار استفاده از شکل بعنوان دکمه میسر نمی باشد

دادن یک instance name به این مووی کلیپ

تعریف یک گوش دهنده برای این مووی کلیپ .

تعریف یک تابع که درون آن دستورات اصلی قرار دارد. گوش دهنده ای که در مرحله قبل ساخته شده باید به نام این تابع اشاره کند.

با نگاه به تصویر زیر متوجه می شویم که سند ما دارای دو فریم می باشد که با کلیک روی دکمه btn به فریم دوم می رویم .

دستور stop خط اول نیز برای این است که برنامه در فریم اول باقی بماند.

البته یک تذکر مهم در اینجا لازم است . سعی کنید که همیشه برای رفتن به یک فریم از شماره آن استفاده نکنید یعنی دقیقاً کاری که ما اینجا کرده ایم . برای انجام این کار بهترین روش نام گذاری فریمهایی است که قصد رفتن به آن را دارید. برای این کار بهتر است یک لایه اضافی در بالای لایه ها بسازید و فریم های مورد نظر را نام گذاری کرده و به روش زیر لغزنده را به آنها منتقل سازید.   

فایده این کار در برنامه های بزرگ بوضوح آشکار می شود جایی که شما قصد ویرایش برخی از فریم ها رادارید و تعدادی فریم به آنها اضافه و یا از آنها کم می کنید اگر از شماره فریم استفاده کرده باشید همه چیز بهم می ریزد ولی در صورت استفاده از برچسب هر فریم لغزنده بدون در نظر گرفتن شماره فریم ها که تغییر کرده به آدرس نام فریم انتقال می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.