-
کاربرد کلمه this در اکشن اسکریپت 3
جمعه 4 شهریور 1401 11:29
گاهی اوقات قصد داریم که تعداد زیادی از مووی کلیپ ها را دستخوش تغییرات مشابهی بکنیم . حال اگر بخواهیم برای هر مووی کلیپ یک دستور جدا گانه بنویسیم حجم کدها زیاد می شود . حتماً تا کنون با مووی کلیپ هایی که با نام های سریالی نام گذاری شده اند مواجه شده اید . این نوع نام گذاری برای چنین مواقعی کاربرد دارد . کافی است شما از...
-
رسم صفحه ساعت در فلش
پنجشنبه 3 شهریور 1401 01:10
برای رسم یک صفحه شبیه صفحه ساعت در فلش فرمول زیر را در یک کلاس می نویسیم . توجه کنید که درون کتابخانه باید یک مووی کلیپ با نام کلاسی squer داشته باشید که درون آن یک خط کوچک افقی با درازی 10 و پهنای یک پیکسل وجود داشته باشد. نام کلاسی که من نوشته ام charkhesh است شما می توانید نام کلاس خود را تغییر دهید.با این کلاس...
-
برخورد آبجکت ها روی صحنه در اکشن اسکریپت 3
یکشنبه 30 مرداد 1401 09:59
در اکشن اسکریپت 3 اگر بخواهیم از برخورد دو شی ( آبجکت ) در روی صحنه مطلع شویم تا بتوانیم برای آن لحظه کار خاصی انجام شود باید بشکل زیر عمل کنیم . یک سند جدید باز کنید که فقط یک فریم دارد می توانید سه آبجکت روی صحنه را در سه لایه مجزا درست کنید و یا روی یک لایه قرار دهید . آبجکت ها شامل دو مووی کلیپ به هر شکلی که دوست...
-
رفتن به فریم دلخواه در اکشن اسکریپت 3
شنبه 29 مرداد 1401 14:28
در اکشن اسکریپت 3 اگر بخواهیم برای انجام کاری از یک دکمه استفاده کنیم ، باید مراحل زیر را انجام دهیم ساخت یک تصویر دلخواه بعنوان یک دکمه این تصویر هر شکلی می تواند باشد. تبدیل شکل مورد نظر به یک مووی کلیپ . با زدن کلید اف 8 بدون انجام این کار استفاده از شکل بعنوان دکمه میسر نمی باشد دادن یک instance name به این مووی...
-
کنترل مووی کلیپ از درون کلاس در اکشن اسکریپت 3
پنجشنبه 20 مرداد 1401 21:40
با بررسی یک کلاس ساده در اکشن اسکریپت 3 که در آن می توانیم تمام ویژگیهای یک مووی کلیپ را کنترل کنیم اصول کار با کلاس ها را فرا می گیریم. در تصویر زیر بجز قسمتهایی که با خطوط رنگی مشخص شده بقیه کدها را سیستم بطور پیش فرض در کلاسی که شما نامش را در ابتدای مرحله ساخت تعیین کرده اید می نویسد . البته اگر از ابتدا کلاس خود...
-
تفاوت Button در اکشن اسکریپت 3 با اکشن اسکریپت 2
سهشنبه 18 مرداد 1401 22:25
تفاوت Button در اکشن اسکریپت 3 با اکشن اسکریپت2 دوستانی که قبلاً با اکشن اسکریپت 2 کار کرده اند می دانند که در آنجا می شد یک دکمه را ساخت و در چند جای برنامه از آن استفاده نموده و با یک خط کد ساده برچسب آن را براحتی تغییر داد . اما در اکشن اسکریپت 3 اگر شما یک Button را از راه معمول آن ساختید دیگر اجازه این کار را از...
-
تولید و تکثیر مووی کلیپ به تعداد دلخواه
یکشنبه 16 مرداد 1401 01:51
چگونه می توانیم به تعداد دلخواه از روی یک مووی کلیپ موجود در کتابخانه برنامه روی استیج ایجاد کنیم. ضمناً آن را تغییر رنگ داده و در نقطه دلخواه قرار بدهیم. ابتدا باید بگویم این کدها فقط در یک فریم از فایل اصلی نوشته می شوند و لذا طبق آنچه در پست های قبلی بیان شد احتیاج به Import کردن هیچ کلاسی وجود ندارد . برای ساخت...
-
ENTER_FRAME
چهارشنبه 5 مرداد 1401 04:30
گاهی اوقات لازم است تا در فیلم خود یک کار را بارها و بارها و با سرعت خیلی زیاد انجام دهیم . چگونه می توانیم. با افزودن یک گوش دهنده به برنامه . این گوش دهنده را هم می توانید به تنهایی بنویسید و هم می توانید آن را برای استیج خود تعریف کنید. stage.addEventListener ( Event.ENTER_FRAME ,onMove); function onMove(e: Event...
-
تعاملی ساختن دکمه در اکشن اسکریپت 3
چهارشنبه 5 مرداد 1401 04:01
همان طور که قبلاً گفته شد تمام کدها در اکشن اسکریپت 3 یا در فریم های برنامه نوشته می شوند و یا در یک فایل متنی جداگانه به نام کلاس و با پسوند as. و دیگر خبری از نوشتن کد درون هیچکدام از آبجکت های موجود در فیلم وجود ندارد و اساساً برنامه چنین اجازه ای را به شما نداده و هنگام انتخاب یک آبجکت ، درون پنل اکشن یک پیام...
-
display list
شنبه 1 مرداد 1401 00:51
لیست نمایش یا Display List چیست ؟ بطور ساده هر چیزی که هنگام پخش فیلم فلش قابل رویت می باشد جزء لیست نمایش می باشد بعضی از این اشیاء را از کتابخانه فایل موجود در پروژه بصورت کشیدن و رها کردن روی استیج جزء لیست نمایش قرار می دهیم برخی دیگر را نیز بدون اینکه بطور دستی وارد استیج کنیم با کمک دستور در هنگام اجرا قابل رویت...
-
بدست آوردن زاویه یک خط بین دو نقطه مشخص در فلش (AS3)
جمعه 31 تیر 1401 21:58
در این جلسه روش بدست آوردن زاویه یک خط که در بین دو نقطه مشخص رسم شده را نشان می دهیم . ابتدا باید کوردینیشن نقطه شروع و پایان باید دقیقا تعیین گردد . var from: Point = new Point (0, 0); var to: Point = new Point (100, 100); var angle: Number = Math.atan2 (to .y - from.y, to .x - from .x ); var difference: Point =...
-
رسم خط راست در اکشن اسکریپت 3
پنجشنبه 30 تیر 1401 03:59
در این جلسه روش رسم خط راست را آموزش می دهیم. یک فایل جدید در اکشن اسکریپت 3 باز کرده و بدون انجام هیچ کار اضافی کدهای زیر را کپی کرده و در فریم اول پیست کنید . حال با اجرای برنامه خطوط رنگی را مشاهده می کنید. var sp: Sprite = new Sprite (); addChild (sp); var g: Graphics = sp. graphics ; g. lineStyle (3, 0xFFFF00);...
-
تعریف تابع با دو پارامتر ورودی
سهشنبه 28 تیر 1401 02:44
همانطور که در درس قبلی وعده دادیم ، در این درس روش تعریف توابعی که دارای پارامتر ورودی می باشند و بکارگیری آن ها را بین می کنیم. در درس قبلی برای تابعی که بکار بردیم هیچ گونه پارامتر ورودی تعریف نشده بود. ولی در درس امروز همانگونه که در مقابل می بینید تابعی با همان نام تعریف شده که دو پارامتر از نوع عدد را می تواند...
-
استفاده از توابع در اکشن اسکریپت 3
سهشنبه 28 تیر 1401 02:21
در این جلسه روش استفاده از توابع را در اکشن اسکریپت 3 و در بخش پنل اکشن یک فریم نشان می دهیم . با نوشتن متن کد زیر در پنل اکشن یک فریم شما می توانید یک تابع ساده را ابتدا تعریف کرده و سپس از آن استفاده کنید. function PrintNumbers(): void { trace (1+2); } PrintNumbers (); در خط اول یک تابع با نام دلخواه با کمک کلمه...
-
متغیرها در اکشن اسکریپت 3
سهشنبه 28 تیر 1401 00:20
در اینجا روش اعلان و استفاده از پنج نوع داده در اکشن اسکریپت 3 را می بینیم . var myNumber1: Number = 12 ; var myNumber2: uint = 15 ; var myNumber3: int = -1478; var myString: String = "My name is Reza." ; var myBool: Boolean = true ; trace (myNumber1); trace (myNumber2); trace (myNumber3); trace (myString);...
-
فرمول دایره
سهشنبه 21 تیر 1401 16:34
در این پست یک فایل دی ال ال ( DLL ) برای محاسبه فرمول دایره گذاشته ام . برای استفاده از این دی ال ال شما فقط کافی است تا مختصات (X , Y) مرکز دایره و اندازه طول شعاع دایره را به نرم افزار بدهید و بقیه کار را به عهده نرم افزار بگذارید . این نرم افزار می تواند بسهولت فرمول و یا همان معادله دایره را برایتان روی یک لیبل...
-
Dll محاسبه فرمول خط راست
سهشنبه 14 تیر 1401 21:59
فقط با نوشتن یک خط فرمان به فرمول خط مورد نظر خود دست یابید. با خرید این فایل DLL شما می توانید فقط با دادن مختصات هندسی دو نقطه از روی یک خط به فرمول آن دسترسی یابد . فقط کافی است تا پس از الحاق فایل به برنامه خود با کمک نام این فایل و شبیه آنچه در تصویر می بینید اطلاعات قابل استخراج از فایل DLL را بصورت متنی تحویل...
-
معادله خط
دوشنبه 13 تیر 1401 03:31
معادله خط : به کمک این نرم افزار می توانید فقط با دادن مختصات دو نقطه از روی خط فرمول خط را بدست آورید. این نرم افزار را می توانید بصورت رایگان دانلود کنید .
-
استخراج تصاویر فایل های گیف متحرک Extract images from animated gif files
چهارشنبه 8 تیر 1401 16:39
Extract images from animated gif files این نرم افزار که کار با آن بسیار ساده است جهت استخراج تصاویر از فایل های گیف می باشد. فایل ها ی متحرک گیف حاوی تعدادی تصاویر ثابت می باشند. به کمک این نرم افزار شما می توانید تمام تصاویر موجود در فایل های گیف را ذخیره کرده و از آن در فایل های خود استفاده نمائید. شما می توانید...
-
استفاده از یک تصویر بجای کرسر (Custom Cursor)
چهارشنبه 1 تیر 1401 17:40
Custom Cursor در صورتی که به هر دلیل بخواهید از یک تصویر بجای کرسر برنامه خود استفاده کنید می توانید با توجه به توضیحات زیر کرسر برنامه خود را به هر اندازه و رنگی که بخواهید ساخته و براحتی از آن استفاده کنید. قبل از هر چیز باید به یک نکته توجه کنید . هنگامی که شما از یک کرسر Cursor که در برنامه های مخصوص این کار ساخته...
-
شمارش تعداد رنگ های موجود در یک تصویر
شنبه 21 خرداد 1401 19:03
شمارش تعداد رنگ های موجود در یک تصویر به کمک این نرم افزار شما می توانید تعداد رنگ های موجود در یک تصویر را بدست آورید . هنگام استفاده از این نرم افزار توجه داشته باشید که بدلیل محدودیت در فضایی که برای نرم افزار تعریف شده و در دسترس آن قرار دارد بهتر است تا از تصاویر بسیار حجیم استفاده نکنید تا نرم افزار بتواند با...
-
ساعت آنالوگ
یکشنبه 29 فروردین 1400 16:35
در این پست فایل دی ال ال (AnalogClock.dll) مربوط به یک ساعت آنالوگ را برای دانلود قرار داده ام می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.
-
رسم قوس با دو انحنا در سی شارپ
جمعه 20 فروردین 1400 15:21
برای رسم یک خط که دارای دو نقطه عطف و انحناء می باشد کافیست تا از متد"DrawBezier" در سی شارپ بهره بگیریم. g.DrawBezier(p, 100, 100, 100, 200, 200, 100, 200, 200); در اینجا به یک گرافیک و یک "Pen" نیاز داریم . پس از تعریف اینها باید بترتیب مختصات چهار نقطه را بعنوان پارامتر متد...
-
رسم قوس در سی شارپ
پنجشنبه 19 فروردین 1400 17:45
برای رسم یک قوس که بخشی از یک دایره و یا بخشی از یک بیضی است از متد " DrawArc " استفاده می کنیم. g.DrawArc(Mypen, Myrect, 0f, 350f); در این متد که شامل چهار پارامتر می باشد پارامتر اول یک "Pen" می باشد دومین پارامتر یک "Rectangle" یعنی مختصات چهار نقطه می باشد . سومین پارامتر مربوط به...
-
رسم چهارگوش توپر در سی شارپ
یکشنبه 15 فروردین 1400 21:06
در پست های قبلی روش رسم چهارگوش (مربع) و همچنین مستطیل توخالی را آموختید در این پست روش رسم چهارگوش بصورت توپر آمده . که تفاوت هایی با چهارگوش توخالی دارد.. Graphics g2 = this.CreateGraphics(); //تعریف یک نوع گرافیک و قرار دادن آن بعنوان بوم رسم Brush Rang = (Brush)Brushes.Red; g2.FillRectangle(Rang, 10, 20, 30, 40);...
-
رسم دایره و بیضی توپر در سی شارپ
یکشنبه 15 فروردین 1400 20:53
در پست های قبلی روش رسم دایره و بیضی تو خالی را دیدید برای رسم دایره و بیضی بصورت توپر دو تفاوت در کدها وجود دارد اول استفاده از " SolidBrush " بجای "Pen" و دومین تفاوت در استفاده از متد " FillEllipse " بجای متد " DrawEllipse " می باشد . Graphics g = this.CreateGraphics(); ///...
-
روش رسم دایره و بیضی در سی شارپ
شنبه 14 فروردین 1400 02:50
در درس قبلی آموختید که چگونه یک چهار گوش را می توان رسم کرد برای درک بهتر روش رسم دایره و بیضی در این درس باید یادآوری کنیم که این چهار شکل در واقع با در نظر گرفتن دو نکته رسم می شوند و آن هم مختصات نقطه بالا سمت چپ و مختصات پائین سمت راست می باشد که در هنگام رسم این چهار شکل مورد نیاز می باشند.تنها تفاوت موجود در رسم...
-
رسم مربع و مستطیل در سی شارپ
شنبه 14 فروردین 1400 02:08
در این درس روش رسم یک چهار گوش اعم از مربع یا مستطیل را با کمک متد "DrawRectangle" می آموزیم. برای رسم یک چهار گوش در روی فرم به ملزومات زیر نیاز داریم : گرافیک "Graphics " کلر " Color " پن " Pen " و رکتانگل " Rectangle " Graphics g = this .CreateGraphics(); /// معرفی...
-
رسم خط روی فرم در سی شارپ
جمعه 13 فروردین 1400 18:49
در پست قبلی روش رسم خط به کمک تعداد زیادی از نقاط را ذکر کردیم . در این پست رسم خط را به روش معمول آن ذکر می کنیم به کمک متد "DrawLine "ما فقط با دادن مختصات نقطه اول و آخرخط مورد نظر خود می توانیم آن را رسم کنیم. در این روش که ما قصد داریم درآن از فرم خود بعنوان یک بوم نقاشی استفاده کنیم . بایستی پس از...
-
رسم خط به کمک نقطه
پنجشنبه 12 فروردین 1400 23:54
در پست قبلی روش رسم یک نقطه روی یک پیکچرباکس بیان شد . در این پست روش رسم یک خط به کمک مجموعه ای از نقاط بیان می شود. البته می دانید که اگر بخواهیم برای هر نقطه چندین خط کد بنویسیم ، برای یک خط لازم خواهد بود تا صدها خط کد بنویسیم که ما قصد این کار را نداریم. ولی این دانستن این روش نیز خالی از لطف نیست در این روش نیز...